Kopopleiding

De kopopleiding is een eenjarige docentopleiding voor hbo-gediplomeerden. In één vol en intensief jaar leer je hoe je in een vakgebied waarin jij deskundig bent, les kunt geven in het tweedegraads gebied. Er zijn bijvoorbeeld kopopleidingen voor Omgangskunde, Economie, en Engels.

Wanneer je je werkplekleren in het kader van deze opleiding graag wilt doen in het Friesland College, dan maak je deel uit van de aparte FC-groep binnen de kopopleiding. Een groot deel van de credits haal je dan op de werkplek. Zo maak je bijvoorbeeld bij je praktijkonderzoek deel uit van de werkplaats onderzoek die de Opleidingsschool FC-NHL heeft ingericht. Lesgeven in het mbo, en specifiek in het Friesland College, krijgt in het traject van deze FC-groep extra aandacht. Docenten van het Friesland College  en de NHL Hogeschool werken samen in de begeleiding van deze groep.

Als dit iets voor je is, kun je bij de intake je wens alvast bespreken. Je krijgt in het Friesland College  een bescheiden stagevergoeding gedurende 10 maanden, en natuurlijk is er op de werkplek een goede coach beschikbaar. In ruil daarvoor verwachten we van jou inzet en betrokkenheid. Ter informatie nog dit: de afgelopen jaren hebben veel studenten van de kopopleiding aansluitend een baan gevonden in het Friesland College.

Een uitvoeriger uitleg over dit traject vind je in het in het informatieblad kopopleiding.

Meer weten over plaatsing?

• Lysbeth Brattinga

e.m.brattinga@nhl.nl