Werkplekleren jaar 1

Het Friesland College streeft ernaar een rijke leeromgeving te bieden aan studenten van de lerarenopleiding. De Opleidingsschool FC-NHL versterkt je leren door het leren zo direct mogelijk te koppelen aan de praktijk. We doen dit door jou te koppelen aan een onderwijsteam van het Friesland College voor de periode van een schooljaar. Daar krijg je een begeleider toegewezen die samen met jou gaat kijken wat je allemaal wilt en kunt leren bij ons. Wil je lessen observeren? Kleine groepen lesgeven of zelfs voor de klas? Al jouw wensen en leerdoelen kun je bespreken met de begeleider en het team. Samen zorgen jullie voor een bijzonder leerzame en gevarieerde stage.

Daarnaast organiseren we ook voor alle studenten van leerjaar 1 die bij ons het beroep ontdekken bijeenkomsten. Deze bijeenkomsten worden vormgegeven door begeleiders van het Friesland College en de NHL. Tijdens deze bijeenkomsten krijg je hulp, inspiratie en genoeg mogelijkheden om van elkaar en met elkaar te leren.

Wat bieden wij:

• Flexibele stage
  • Rijke leeromgeving vol mogelijkheden
  • Extra begeleiding door middel van begeleiders in de teams en maandelijkse bijeenkomsten
  • De kans om het mbo-onderwijs en mbo-studenten te leren kennen

Wat zoeken wij:

• Initiatiefrijke aanpakkers
  • Creatieve onderzoekers
  • Nieuwsgierige leraren in opleiding

Meer weten?

• Ashwin Brouwer

a.brouwer@fcroc.nl

• James Serra

james.serra@nhl.nl

Belangstelling voor plaatsing in dit traject?

• Lysbeth Brattinga

e.m.brattinga@nhl.nl